Cesta: Titulní stránka > Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu


 

Příčinou každé 17. dopravní nehody na Vysočině je střet se zvěří. Kraj hledá preventivní opatření

plot
Podle informací z policejních nehodových map vyplývá, že v loňském roce došlo na Vysočině k 268 střetům s lesní zvěří či domácím zvířectvem. Nejvíce tohoto druhu nehod je hlášeno na Pelhřimovsku, nejméně jich hlásí řidiči na Třebíčsku. Preventivní opatření popř. možná řešení představili odborníci na krajském semináři Střety vozidel se zvěří, ochrana komunikací. Svou roli ohlašovatele podle přednášejících často zanedbávají i sami účastníci nehod.
 

 
 

„V kraji Vysočina je četnost dopravních nehod se střetem s lesní zvěří nebo domácím zvířetem mírně nad celorepublikovým průměrem, což může být způsobeno větší hustotou silniční sítě, větším množstvím lesní zvěře v přírodě a větším poměrem zalesněné plochy,“ uvedl policista Zdeněk Kubík. Podle krajských silničářů chybí také disciplína řidičů, kteří střety se zvěří často nehlásí a do nehodové mapy se tak neodráží celá skutečnost.

 

Preventivně lze realizovat již osvědčená opatření ke snížení střetů vozidel se zvěří. „K nejvíce rizikovým komunikacím lze umisťovat detekující značky napájené sluneční energií, dále zastrašovací optické repelenty, píšťaly a audio signály, kamenné pásy, ekodukty a rošty. Podle přednášejících obecně nejlépe fungují pachové ohradníky, vysekávání příkopů v celé šíři a značky. Nejspornější jsou odrazky,“ informuje radní kraje Vysočina pro oblast lesního a vodního hospodářství a zemědělství Josef Matějek. Mezi nejnákladnější řešení, mnohdy velice těžko realizovatelné, patří stavění plotů kolem silnic, nákladné je i umísťování speciálních odrazek, které mají nejmenší efekt. „Nejlevnější a ve vztahu k ceně i nejefektivnější jsou pachové ohradníky, které vyjdou řádově na tisíce korun za aplikaci na kilometr,“ komentoval výhodnost preventivních opatření Petr Bureš, vedoucí krajského odboru lesního a vodního hospodářství a zemědělství.

 

„Na základě zajímavých příspěvků z praxe, které ukazují, jak daný problém řešit a čeho se vyvarovat, se bude kraj Vysočina této problematice nadále věnovat a hledat cestu, jak tato opatření v maximální možné míře podporovat,“ dodal Josef Matějek, který však upozorňuje, že dané téma se netýká pouze myslivců ale i řidičů, kteří představují nemalou skupinu obyvatel. „Jen byla škoda, že na seminář nezareagovaly velké pojišťovací ústavy, které nabízejí havarijní pojištění, ač byly osloveny,“ posteskl si Josef Matějek.

 

Různé druhy detekujících značek jsou již používány v Pardubickém a Ústeckém kraji. Na Vysočině je využívají soukromí vlastníci lesů na Žďársku.

 

  • tisk@kr-vysocina.cz
 

Příčinou každé 17. dopravní nehody na Vysočině je střet se zvěří. Kraj hledá preventivní opatření

 
 

Příspěvky k dokumentu

počet příspěvků: 0
  • Předmět, Autor, Datum a čas, Číslo, Návštěv
  • Příčinou každé 17. dopravní nehody na Vysočině je střet se zvěří. Kraj hledá preventivní opatření
 

Zodpovídá: Ing. Jitka Svatošová
Vytvořeno / změněno: 26.4.2010 / 26.4.2010

Počet návštěv: 21578
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu, 20/22, Rue du Commerce, 1000 Brusel Ixelles, Belgie, e-mail: info@vysocina.eu
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek