Cesta: Titulní stránka > Martin Hyský - předseda výboru pro rozvoj strategických projektů, životní prostředí a MA 21
Rekordní počet účastníků letos hlásí organizátoři akce Čistá Vysočina. Téměř 26 tisíc lidí bude až do 24. dubna na Vysočině sbírat odpad nejen z krajnic u silnic, ale i v parcích nebo čistit koryta řek. „Do akce se letos přihlásilo 655 subjektů. Nejpočetnější zastoupení mají obce, kterých se přihlásilo více než 200. Svůj úsek si už uklidilo i vedení Kraje Vysočina. Cestou z Jihlavy do Rantířova jsme dali 12 plných pytlů odpadu,“ uvedl hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek. Zda je to málo nebo hodně nechá na posouzení ostatních účastníků akce.
S ohledem na vysoké počty ukrajinských uprchlíků, kteří hledají bezpečí v České republice, se vláda dohodla s kraji na přerozdělení těchto osob z nejvytíženějších regionů. Poté vláda požadavek na kraje a obce s rozšířenou působností (ORP) formulovala i do právního předpisu – vládního usnesení. Kraj Vysočina má zajistit nouzové ubytování nebo nouzové přístřeší pro 7 043 osob. Jejich ubytování se předpokládá především v domácnostech, v komerčních objektech, ale i v objektech kraje a místních samospráv včetně jejich příspěvkových organizací.
Děti, studenti a cestující nad 65 let budou mít v regionálních i dálkových vlacích a autobusech státem zajištěnou slevu ve výši 50 procent. Dohodla se na tom vládní koalice s tím, že změna začne platit od 1. dubna. Až do konce března mohou cestující, na které se slevy vztahují, využívat výši stávajících slev 75%. Způsob prokazování slevy se do budoucna nemění.
K termínu celostátní aktualizace jízdních řádů, tj. k 12. 12. 2021 dochází i ve Veřejné dopravě Vysočina k řadě změn. Podle Martina Hyského, předsedy krajského Výboru pro strategické projekty se jedná jak o změny v organizaci dopravy, tak v oblasti způsobu odbavování.
V neděli 12. prosince 2021 začne platit nový železniční jízdní řád. Rozsah regionální dopravy Českých drah objednaný Krajem Vysočina zůstane na stejné úrovni jako v současném grafikonu. Na většině tratí pojedou vlaky podobně jako v současnosti, k drobným úpravám dojde na tratích 240 Jihlava – Třebíč – Náměšť nad Oslavou – Brno a 241 Okříšky – Moravské Budějovice – Znojmo. Bude také rozšířena platnost integrovaného dopravního systému VDV o některé úseky na hranicích se sousedním Středočeským a Jihočeským krajem. Nový jízdní řád bude platit až do 10. prosince 2022.
Na začátku tohoto týdne se v Městském kulturním středisku Beseda uskutečnilo pracovní setkání zástupců Kraje Vysočina a Krajské správy a údržby silnic Vysočiny se starosty ORP Moravské Budějovice. Přibližně třicítce starostek a starostů byly prezentovány nejen připravované akce v oblasti dopravy, včetně plánovaných oprav a modernizací silnic, ale i investiční akce v oblasti majetku nebo informace k Veřejné dopravě Vysočiny. Současně byly představeny chystané programy v oblasti dopravy a bezpečnosti v rámci Fondu Vysočiny i přípravy rozpočtu Kraje Vysočina na rok 2022.
Smluvní vztahy mezi Krajem Vysočina a společností Jindřichohradecké místní dráhy, a. s. jsou upraveny platnou smlouvou o závazku veřejné služby v drážní dopravě. Kraj Vysočina své závazky plynoucí ze smlouvy důsledně plní. Požadavky vznášené ze strany JHMD nad rámec ustanovení smlouvy považujeme za zcela neopodstatněné. Kraj Vysočina se bude i nadále při nakládání s veřejnými prostředky chovat jako řádný hospodář. Tvrzení JHMD o neplacení za služby vyplývající ze smluvního vztahu ze strany kraje jednoznačně odmítáme a považujeme za účelová a nepravdivá.
V minulých dnech Správa železnic představila budoucí možnou trasu vysokorychlostní tratě (VRT) zastupitelům Kraje Vysočina a především zástupcům obcí na Vysočině, jejichž katastry je navržena jedna z pravděpodobných tras této strategické dopravní cesty. Projekt VRT spojující Drážďany – Hamburk – Prahu – Brno – Ostravu a Katovice je v tuzemsku rozdělen na několik etap. Nyní jsou podle zpracovatelů realizovány tzv. předinvestiční fáze. Části projektu s vazbou na Vysočinu jsou ve fázi zpracování studií. Nyní preferované vedení VRT zatím nefiguruje v zásadách územního rozvoje Kraje Vysočina, předpokládá se jejich aktualizace podle konečného doporučení Centrální komise Ministerstva dopravy. Pak by VRT měla svou zastávku přímo na trati v Jihlavě – Pávov a vybrané vlaky by obsluhovaly modernizovanou stanici Jihlava město v návaznosti na další sídla na Vysočině, což je podmínka, na které trvá i vedení Kraje Vysočina.
Už od 26. dubna Kraj Vysočina obnovil na železnici všechny regionální vlaky, které byly dočasně odřeknuty kvůli koronavirové epidemii. "Sledujeme postupný návrat cestujících do vlaků, o minulém prosluněném víkendu jsme ve vlacích zaznamenali velké množství výletníků, kteří cestovali do přírody za odpočinkem. Avizovaný návrat turistických vlaků je vítaným lákadlem pro celé rodiny," řekl Martin Hyský, předseda Výboru pro rozvoj strategických projektů Zastupitelstva Kraje Vysočina, který má na starosti veřejnou dopravu na Vysočině.
Kraj Vysočina je povinen zajistit pro občany dostupnou veřejnou dopravu. Ke změně způsobu jejího zajištění na lince Kamenice nad Lipou – Pacov by mohlo dojít koncem roku 2024. Páteřní drážní dopravu na úzkokolejce by mohly nahradit linky autobusů. Vlaky na původní trase by v sezóně zajistily turistický provoz.
Složka dokumentů: Martin Hyský - radní Kraje Vysočina
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti | Mobilní verze Přihlásit se