Cesta: Titulní stránka > Servis pro obce


 

DigiVill: Jak prorazit se sociálními sítěmi veřejných institucí

Digi
Sociální sítě mají v případě komunikace mezi samosprávami, spolky, neziskovými organizacemi a veřejností klíčové postavení. Zásadními kritérii pro úspěšnou komunikaci prostřednictvím Facebooku a Instagramu je nabídnout informaci rychle, srozumitelně, pravdivě, přitom zaujmout a udržet si přiměřenou dlouhodobější pozornost např. prostřednictvím dobře pořízených fotografií, „chytlavého“ textu, dobře zvolené komunikační linky. Vždy však při respektování názorů druhých a respektování vlastní identity. Více než třicítka jihočechů, moraváků, lidí z Vysočiny, realizátorů MA21 a Dolního Rakouska si tento týden v rámci projektu DigiVill vyzkoušela efektivní práci se sociálními médii.
 

 
 

Pro administrátory sociálních sítí je nutná správná volba média. Podle Elišky Vyhnánkové je zásadní dát uživatelům příležitost poznat prezentovanou instituci, získat si její důvěru a naučit se se sledujícími udržet interakci a pohlídat si jejich pozornost a náklonnost. „V žádném případě nesmí správce profilu podcenit jeho zabezpečení,“ upozorňuje Vyhnánková a dodává, že ztráta fungujícího profilu nebo jeho nabourání a zneužití dělá vrásky čím dál více majitelům profilů. 

Pavel Šenkapoun provozující jeden z nejúspěšnějších copywritingových blogů v ČR upozornil na tři důležité kroky k lepšímu psaní – uvědomění, návyk a čas. „Zásadní pro autory příspěvků je mít jasno o tom, čeho chceme textem dosáhnout, o čem budeme psát a pro koho píšeme. Nástrojem pro oslovení klienta nebo fanouška je správně připravený titulek a první odstavec. Psát je třeba jasně, nepřehánět, nelhat, pobavit, odlišit se, nezabít češtinu a využít textařské finty,“ zdůrazňuje Šenkapoun. Komunikace prostřednictvím sociálních sítí je v současné době zásadním nástrojem pro rychlé předávání informací veřejnosti. Do budoucna se očekává ještě posílení tohoto fenoménu. Udržení stálého kontaktu s občany a předávání ověřených informací ve formě, která je pro ně přijatelná časově i věcně je nyní mezi samosprávami velice oblíbené. 

V duchu hesla: Všude tam, kde je světlo, dá se fotografovat,… pojal své předávání zkušeností Tomáš Hájek. Jeho doporučení týkající se pořizování vhodných záběrů pro sociální sítě se v následujících týdnech odrazí v kvalitě prezentací zhruba třicítky institucí, měst a samospráv, jejichž zástupci se dvoudenního intenzivního školení ve Slavonicích, účastnili. „Fotky na sociálních sítích prodávají práci úřadů, neziskovek, pomáhají porozumět tématům, která jsou lidem obsahem vzdálená, cizí nebo nepříliš sympatická, zvyšují šanci na uveřejnění a sdílení připravených informací,“ zdůvodňuje nutnost opatřovat tiskové informace i obrazovou přílohou Hájek.

Jak fotokurz pod vedením zkušeného Tomáše Hájka probíhal je zřejmé z přiložené fotodokumentace.

 

DigiDigiDigiDigiDigidigipublicita Inter

  • tisk@kr-vysocina.cz

 
 
Zodpovídá: Ing. Jitka Svatošová
Vytvořeno / změněno: 17.9.2021 / 17.9.2021

Počet návštěv: 368
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek